Optimizare - sfaturi şi trucuri

Posted by Publicat de championsurl On 00:46

Optimizare - sfaturi şi trucuri

Toată lumea ştie că optimizarea pentru motoarele de cautare este jocul cel mai la moda astazi. Oricum, este lucrul de care se vorbeste cel mai mult si de catre toata lumea; e ca un eveniment monden. Dar cum faci o optimizare corespunzatoare site-ului tau? Chiar e nevoie sa cheltuiesti o gramada de bani pe instrumente speciale in optimizare sau pe sfatul unui consultant?

Raspunsul este nu - atâta timp cât ai un pic de timp şi de dorinţă de a învăţa. În acest articol, vom arunca o privire la unele măsuri simple pe care puteţi să le aplicati si care s-au dovedit eficiente pentru a îmbunătăţi pozitia site-urilor în rezultatele oferite de motorulul de căutare.

Dar, mai întâi, voi defini optimizarea motorului de căutare, în funcţie de Dictionary.com: (optimizarea pentru motorul de căutare este) procesul de alegerea de cuvinte cheie direcţionate şi expresii de cuvinte cheie legate de un site Web, astfel incat site-ul va avea un rang înalt, atunci când aceste condiţii sunt parte dintr-o căutare pe web; abbr. SEO. O bună definiţie de bază - se va vedea la un moment, totuşi, că SEO nu se opreste numei la simpla definitie de mai sus.

Sa pornim la drum !

Structura unui website

Vom porni de la ceea ce inseamna baza unui site - structura. Aceasta se referă la felul în care site-ul dvs. este construit, la modul in care fiecare element al sau interactioneaza cu celelalte creind intregul, la felul in care SEO priveste fiecare element component al site-ului. Voi începe cu site-ul de bază, cu elemente de pagină web care nu doriţi să le aveţi şi vă voi explica de ce:

1. Re-direcţionează
Re-direcţionează se referă la pagini care sunt albe şi reprezinta doar un punct pentru alte paginii. Multe motoare de căutare ruleaza cu probleme atunci când încercaţi să adăugaţi pagini de re-direct in bazele lor de date, deci acest lucru este ceva de care doriţi să stati departe. Multe pagini re-direct nu sunt indexate şi, dacă utilizaţi o pagina re-direct pentru homepage-ul site-ului tau, s-ar putea sa nu ai nici o sansa ca site-ul tau sa apara in rezultatele oferite de motorul de cautare.

2. Cadrele
Cadrele constau, in esenţă, in pagini separate de web şi afişate ca fiind un site separat. Meniul de navigare ramane ca o constanta pe ecranul monitorului, in timp ce de oricate ori se acceseaza bara de meniu se deschide o noua pagina. Acest lucru poate face un site sa para interesant, dar motoarele de căutare nu proceseaza cadrele, şi veţi termina având aceleaşi probleme ca şi atunci cand ai încercat să folosesti pagini re-direct. Cel mai bine este să stai departe de cadre.

3. Imagine hărţi
Imagine hărţi sunt imagini care au avut adaugate link-uri separate. Pentru a ilustra, să presupunem că aţi creat o imagine cu trei zone de text pe ea: "Home", "Ajutor" şi "Link-uri". Prin "cartografierea" acestei imagini, puteţi să creaţi trei link-uri separate, fiecare în jurul zonei de text, fără a rupe imaginea în trei imagini mai mici. Imagine hărţi sunt de obicei utilizate pentru meniuri de navigare. Problema? Da pentru ca mooarele de căutare nu potsă urmar link-uri într-un meniu de navigare. Dar poti face ceva simplu pentru a preveni acest neajuns al motoarelor de cautare: inlude link-uri ca link-uri text în altă parte pe fiecare pagină ce contine o imagine harta.Motoele de căutare vor fi capabile astfel sa urmareasca aceste link-uri de tip text.

4. Macromedia Flash
Fie ca iubesti sau nu tehnicile Flach, ce trebuie sa stii este ca acestea sufoca motoarele de cautare. Deci, daca nu e absolut necesar sa folosesti Macromedia Flach, nu o face! ( Nu numai pentru binele tau, dar si pentru binele nostru, utilizatorii care ne-am saturat de imaginile Flash)

5. CGI, PHP si alte chestii
CGI, PHP, şi alte limbaje de programare sunt foarte puternice şi au o contributie importanta la bunul mers al unui site cu multiple functionalitati. Dar chiar si paginile web dinamice sunt greu de digerat de motoarele de cautare. Dar uneori este necesar sa apelam la aceste tehnici, ce trebuie sa facem este de a folosi aceste limbaje cumpatat, ci nu doar pentru a admira la final un super cod HTML si cat de destepti am fost.

Acum speram ca ai notiunile de baza ce trebuie avute in vedere atunci cand pornesti in a stabile structura site-ului tau. Un site corect structurat faciliteaza munca motorului de cautare, facand posibila o mai buna pozitionare a site-ului tau in rezultatele cautarilor relevante.

Vom trece acum pe la conţinutul site-ul dvs., un alt aspect ce nu trebuie neglijat.

Continutul unui site

Aceasta notiune este importanta intrucat motoarele de cautare tin cont de ceea ce este relevant pentru site-ul tau. Site-ul tau trebuie sa aiba un continut relevant, explicativ, care sa contina cuvinte cheie si sa beneficieze si de suportul unor imagini bine alese, dar mai ales descrise. Vom vorbi imediat despre aceste notiuni. Ce trebuie sa retinem este sa avem un continut care sa aiba sens; o buna idee este de a include articole in continutul site-ului. Acestea sunt pe placul motoarelor de cautare intrucat ofera continut bogat, care se si updateaza constant.

1. Cuvinte cheie & meta tag-uri
Cuvintele cheie sunt parte integranta a campaniei tale de optimizare. Pentru inceput asterne pe o foaie de hartie cuvintele care crezi ca au o importanta mare pentru afacerea ta ( cuvinte cheie pot fi atat cuvinte simple, cat si fraze – dar fi sigur ca acestea din urma nu sunt foarte lungi). Gandeste-te apoi la ce reprezinta site-ul tau si dezvolta cuvinte cheie (expresii) pentru a descrie site-ul si continutul sau. Nu conteaza cat de multe cuvinte cheie cei folosi, cu roate ca cel mai bine este sa dezvolti cel putin cinci (si cu cat mai multe cuvinte cheie utilizezi, cu atat campania ta de optimizare va fi mai eficienta).
Dupa ce ati stabilit cuvintele cheie sunt cateva lucruri pe care trebuie sa le mai faceti. In primul rand, includeti-le in continutul site-ului dumneavoastra. Oriunde aveti text, asigurati prezenta si a cuvintelor cheie. Fiecare cuvant cheie este bine sa se regaseasca de cel putin trei ori in cuprinsul textului, altfel este posibil ca motorul de cautare sa nu-i acorde atentie. Tineti cont de urmatoarele sfaturi:
- nu abuzati de cate un cuvant cheie, repetandu-l obsesiv;
- nu apelati la scrierea vreunui cuvant cheie folosind aceeasi culoare ca a fundalului site-ului vostru;
- nu folositi cuvintele cheie intr-o enumerare fara sens, ci apelati la ele astfel incat textul sa aiba un inteles anume.
Cel de-al doilea lucru de care trebuie sa tineti cont este de a folosi aceste cuvinte cheie si atunci cand descrieti o imagine de pe site-ul vostru apeland la tag-ul ALT
Al treilea lucru de facut este sa folositi cuvintele cheie in META tag-uri –Title, Description si Keywords. Pentru tag-urile Title si Description nu uitati sa folositi si numele companie dumneavoastra, daca nu este unul dintre cuvintele cheie.
La meta tag-ul Keywords nu repetati cuvintele cheie, separatile prin virgula; in caz contrar poate fi considerat spam si inclus pe lista neagra a domeniilor web.

2. Inbound Link-uri
O tehnica importanta de optimizare, adesea neglijata, este prezenta de link-uri externe ce fac trimitere catre site-ul tau. Fiecare link ce face trimitere spre site-ul tau “sensibilizeaza” motorul de cautare si-i atrage atentia. Daca link-urile ce vin spre tine sunt postate pe site-uri cu PageRank mare va fi cu atat mai bine pentru tine.
Cum faceti sa aveti cat mai multe link-uri spre site-ul dumneavoastra? Cea mai usoara metoda consta in inscrierea site-ului in directoare de cautare. O alta metoda este de a posta anunturi ce contin numele site-ului tau pa oricat de multe site-uri in care puteti publica gratuit. Nu in ultimul rand, schimbul reciproc de link-uri va poate ajuta in aceasta intreprindere.
In concluzie, cu cat avem mai multe link-uri ce fac trimitere spre site-ul nostru, cu atat mai mult va creste PageRank-ul nostru, cu atat se va imbunatati pozitia noastra in cadrul motoarelor de cautare.

3. Outbound Link-uri
Ştiaţi că outbound link-urile sunt la fel de importantă ca inbound link-urile? Ajuta ca sa fi ajutat! Dezvoltati un program propriu de link exchange! In acest demers fiti agresivi, dar si inovativi!

Concluzie
Ceea ce am prezentat pe scurt aici nu este un ghid exhaustiv. Este nevoie de timp pentru a putea stapani tehnici de SEO ce te vor ajuta sa ridici site-ul tau. Urmareste-ne si pe viitor ci vom mai vorbi despre SEO!

0 comentarii

Trimiteți un comentariu