Ce vor sa stie antreprenorii despre ecommerce

Posted by Publicat de championsurl On 01:32


Ce vor sa stie antreprenorii despre ecommerce

Specialisti in ecommerce, marketing online sau procesare de plati electronice au raspuns celor mai frecvente intrebari ale antreprenorilor din mediul online. Iata unele dintre ele

1.Care este cea mai rapida metoda de promovare a unui magazin online?

Mergeti la vendorii care ofera servicii de promovare prin sms. Este o metoda mai scumpa decat publicitatea online, dar are o targetare foarte eficienta si o rata de raspuns foarte buna. (Doru Panaitescu, consultant independent Marketeer.ro)

2.Cat de eficiente sunt campaniile de bannere?

Depinde de buget. Cu cat ai un magazin mai generalist, cu atat e mai bine sa mizezi pe publicitatea de tip display. Daca e mai nisat, atunci mai bine sa mergi pe Adwords sau pe o modalitate de promovare pay per click. Daca investesti in bannere, arunci banii pe geam, fiindca targetul este extrem de difuz. Pe de alta parte, daca ai un magazin generalist, e prea scump sa platesti atat de multe keyword-uri.

3.Ce e mai indicat pentru un magazin de nisa: expunere mediatica sau rezultate, conversie, ROI?

Raspunsul meu e varianta a doua: accentul ar trebui pus pe rezultate. In acest an este esential sa controlezi foarte bine costurile. Trebuie sa te uiti pe intrarile si iesirile saptamanale, sa te uiti la ROI, la cati bani ai dat si cati ai primit, astfel incat sa treci peste aceasta perioada. Daca poti mentinand costurile sa ai o expunere mediatica buna, foarte bine.

4.Ce costuri are o platforma de ecommerce performanta?

Costurile sunt variate. Nu ai putea gasi o platforma perfecta si bine adaptata nevoilor tale la mai putin de 2.000‑2.500 de euro. Insa, adaugand facilitati, poti ajunge sa platesti pana la 10.000 de euro sau chiar mai mult. Ceea ce e de inteles daca cei de la dol.ro spuneau ca au dat 100.000 de euro pe platforma celor de la IBM.

5.Ce probleme pot aparea pentru un magazin online?

In primul rand, probleme de cashflow. Eu unul m-as feri foarte mult de marjele si adaosurile mici, si as incerca sa monitorizez intarzierile pe lantul marfii, ca sa ma asigur ca acestea nu-mi dauneaza cashflowului.

Pe al doilea loc se situeaza problemele cu personalul. Nu puteti vinde singuri. Echipa magazinului e cea mai importanta resursa a acestuia. Nu le puteti face voi pe toate, cel putin nu foarte bine. Eu as recomanda sedinte zilnice cu intreaga echipa, in jurul unei singure intrebari: “Ce n-a mers bine azi?”.

In al treilea rand vorbim despre probleme in relatia magazinului cu furnizorii. Aici vorbim despre trei categorii de parteneri de afaceri cu care trebuie sa te asiguri ca ai o relatie buna. In primul rand, furnizorii de produse: conteaza extrem de mult relatia personala dintre furnizor si reprezentantul magazinului cu care acesta intra in contact. Daca acestia au o relatie proasta, te vor pune pe hold, te vor amana. Daca se intampla asa ceva, consultantul de vanzari ar trebui sa ii raporteze sefului direct in aceeasi zi, iar proprietarul ar trebui sa transeze problema cu furnizorul cat mai repede.

De asemenea, o relatie proasta pe linia de marketing. Este foarte rau daca nu stii la timp ca apare un produs nou si ce facilitati are. Daca nu ai informatiile astea cu suficient timp inainte cat sa te pregatesti pentru lansare, sa faci rost de poze, sa te documentezi, sa recenzezi produsul, nu vei putea comunica cu clientii sau cu presa cum trebuie. De aceea, relatia dintre omul tau de marketing si omul de marketing al furnizorului ar trebui sa fie perfecta.

Nu in ultimul rand, trebuie sa ai grija de relatia cu service-ul. Aici, de obicei, lucrurile stau foarte prost. Daca nu-ti cimentezi aceasta relatie, risti sa ai probleme foarte mari.

6. Care sunt primele trei metode pentru cresterea ratei de conversie a vizitatorilor in cumparatori, fara a creste costurile de advertising?

Metode care sa creasca rata de conversie fara investitii in publicitate exista. Insa trebuie mentionat ca, daca nu vei cheltui bani pe advertising, ii vei cheltui pe know‑how, pe oameni specializati, sau vei cheltui timp, care, la urma-urmei, tot bani este.

Foloseste WebAnaytics si segmenteaza-ti bine publicul-tinta, apoi alege actiuni potrivite de publicitate pentru fiecare segment. Nu mai livra tuturor acelasi banner, nu mai da la gramada totul.

Foloseste sondajele de opinie tip 4Q. Se pot face sondaje pe site ca sa afli de ce un user a actionat intr-un anume fel. Da, poti sa vezi care e traseul userului in site, dar, daca nu stii de ce a facut anumite alegeri, intreaba-l!

Fa testing. Eu am lucrat cel mai mult cu Google Site Optimizer, insa mai poti folosi Optimost, Test and Target sau multe alte instrumente. Unele costa mai mult - Optimost -, altele sunt gratuite - Google Site Optimizer -, insa te vor costa timp si know how. Oricum ai proceda, ai grija, in primul rand, sa fie un site accesibil, sa se incarce pe orice browser, sa fie simplu de folosit si rapid si, mai ales, sa directioneze prin design si culoare catre cea mai importanta actiune pe site - Cumpara!Specialisti in ecommerce, marketing online sau procesare de plati electronice au raspuns celor mai frecvente intrebari ale antreprenorilor din mediul online la cea de-a patra editie a Galei Premiilor eCommerce. Asta, in timp ce fondatorii a 63 de magazine isi struneau emotiile in asteptarea verdictului celor doua jurii ale Galei (Pont: Vexio a castigat premiul pentru cel mai bun magazin online al anului, iar Livemag si Strollers, premiul pentru cel mai bun start-up al anului).


1.Care este cea mai rapida metoda de promovare a unui magazin online?

Mergeti la vendorii care ofera servicii de promovare prin sms. Este o metoda mai scumpa decat publicitatea online, dar are o targetare foarte eficienta si o rata de raspuns foarte buna. (Doru Panaitescu, consultant independent Marketeer.ro)

2.Cat de eficiente sunt campaniile de bannere?

Depinde de buget. Cu cat ai un magazin mai generalist, cu atat e mai bine sa mizezi pe publicitatea de tip display. Daca e mai nisat, atunci mai bine sa mergi pe Adwords sau pe o modalitate de promovare pay per click. Daca investesti in bannere, arunci banii pe geam, fiindca targetul este extrem de difuz. Pe de alta parte, daca ai un magazin generalist, e prea scump sa platesti atat de multe keyword-uri.
(Doru Panaitescu, consultant independent Marketeer.ro)

3.Ce e mai indicat pentru un magazin de nisa: expunere mediatica sau rezultate, conversie, ROI?

Raspunsul meu e varianta a doua: accentul ar trebui pus pe rezultate. In acest an este esential sa controlezi foarte bine costurile. Trebuie sa te uiti pe intrarile si iesirile saptamanale, sa te uiti la ROI, la cati bani ai dat si cati ai primit, astfel incat sa treci peste aceasta perioada. Daca poti mentinand costurile sa ai o expunere mediatica buna, foarte bine.
(Liviu Taloi, director SiteAudit)

4.Ce costuri are o platforma de ecommerce performanta?

Costurile sunt variate. Nu ai putea gasi o platforma perfecta si bine adaptata nevoilor tale la mai putin de 2.000‑2.500 de euro. Insa, adaugand facilitati, poti ajunge sa platesti pana la 10.000 de euro sau chiar mai mult. Ceea ce e de inteles daca cei de la dol.ro spuneau ca au dat 100.000 de euro pe platforma celor de la IBM.

5.Ce probleme pot aparea pentru un magazin online?

In primul rand, probleme de cashflow. Eu unul m-as feri foarte mult de marjele si adaosurile mici, si as incerca sa monitorizez intarzierile pe lantul marfii, ca sa ma asigur ca acestea nu-mi dauneaza cashflowului.

Pe al doilea loc se situeaza problemele cu personalul. Nu puteti vinde singuri. Echipa magazinului e cea mai importanta resursa a acestuia. Nu le puteti face voi pe toate, cel putin nu foarte bine. Eu as recomanda sedinte zilnice cu intreaga echipa, in jurul unei singure intrebari: “Ce n-a mers bine azi?”.

In al treilea rand vorbim despre probleme in relatia magazinului cu furnizorii. Aici vorbim despre trei categorii de parteneri de afaceri cu care trebuie sa te asiguri ca ai o relatie buna. In primul rand, furnizorii de produse: conteaza extrem de mult relatia personala dintre furnizor si reprezentantul magazinului cu care acesta intra in contact. Daca acestia au o relatie proasta, te vor pune pe hold, te vor amana. Daca se intampla asa ceva, consultantul de vanzari ar trebui sa ii raporteze sefului direct in aceeasi zi, iar proprietarul ar trebui sa transeze problema cu furnizorul cat mai repede.

De asemenea, o relatie proasta pe linia de marketing. Este foarte rau daca nu stii la timp ca apare un produs nou si ce facilitati are. Daca nu ai informatiile astea cu suficient timp inainte cat sa te pregatesti pentru lansare, sa faci rost de poze, sa te documentezi, sa recenzezi produsul, nu vei putea comunica cu clientii sau cu presa cum trebuie. De aceea, relatia dintre omul tau de marketing si omul de marketing al furnizorului ar trebui sa fie perfecta.

Nu in ultimul rand, trebuie sa ai grija de relatia cu service-ul. Aici, de obicei, lucrurile stau foarte prost. Daca nu-ti cimentezi aceasta relatie, risti sa ai probleme foarte mari.
(Liviu Taloi, director SiteAudit)

6. Care sunt primele trei metode pentru cresterea ratei de conversie a vizitatorilor in cumparatori, fara a creste costurile de advertising?

Metode care sa creasca rata de conversie fara investitii in publicitate exista. Insa trebuie mentionat ca, daca nu vei cheltui bani pe advertising, ii vei cheltui pe know‑how, pe oameni specializati, sau vei cheltui timp, care, la urma-urmei, tot bani este.

Foloseste WebAnaytics si segmenteaza-ti bine publicul-tinta, apoi alege actiuni potrivite de publicitate pentru fiecare segment. Nu mai livra tuturor acelasi banner, nu mai da la gramada totul.

Foloseste sondajele de opinie tip 4Q. Se pot face sondaje pe site ca sa afli de ce un user a actionat intr-un anume fel. Da, poti sa vezi care e traseul userului in site, dar, daca nu stii de ce a facut anumite alegeri, intreaba-l!

Fa testing. Eu am lucrat cel mai mult cu Google Site Optimizer, insa mai poti folosi Optimost, Test and Target sau multe alte instrumente. Unele costa mai mult - Optimost -, altele sunt gratuite - Google Site Optimizer -, insa te vor costa timp si know how. Oricum ai proceda, ai grija, in primul rand, sa fie un site accesibil, sa se incarce pe orice browser, sa fie simplu de folosit si rapid si, mai ales, sa directioneze prin design si culoare catre cea mai importanta actiune pe site - Cumpara!

0 comentarii

Trimiteți un comentariu