1.000 de site-uri noi de e-commerce si 3.200 de bloguri s-au inscris anul trecut la monitorizare
Gura de oxigen pentru trafic.ro
Dupa ce mai multe grupuri media si alti publisheri s-au retras in 2008 din sistemul de monitorizare a traficului pe internet trafic.ro, anul trecut a adus peste 1.000 de site-uri noi de e-commerce, 3.200 de bloguri si alte website-uri inscrise. Oficialii trafic.ro se arata optimisti pentru 2010, cand spera sa continue trendul pozitiv de anul trecut.
„Din analizele specialistilor, internetul este unul dintre putinele domenii inca pe plus la finalul lui 2009. Un exemplu sunt site-urile de comert electronic, care anul acesta declara profit, si ceea ce va pot spune este ca peste 1.000 de noi site-uri din aceasta categorie s-au inscris in trafic.ro in ultimele 12 luni“, spune Ionut Tudor, Project Manager trafic.ro, numit in functie in luna noiembrie. Acesta a spus ca este unul dintre motivele pentru care trafic.ro asteapta si in 2010 o dinamica pozitiva a site-urilor inscrise. In ceea ce priveste dinamica buna pentru site-urile de e-commerce, aceasta poate fi o urmare a migrarii businessurilor offline catre on-line, crede Mihai Patrascu, directorul executiv al Evolution Prest Systems, care administreaza evomag.ro. „Datorita costurilor mai mici de regie ale unui magazin on-line si din cauza comenzilor diminuate drastic pe anumite domenii, foarte multi comercianti au trecut afacerile in mediul on-line“, spune Patrascu. De asemenea, tendinta cumparatorilor de a compara mai multe oferte poate aduce si o crestere a traficului pe site-urile de e-commerce. „Traficul a crescut in 2009 datorita interesului mai mare al cumparatorilor de a compara preturile magazinelor on-line si din dorinta de a cumpara mai ieftin. Consecinta acestui fapt este un trafic mai mare pe mai multe site-uri de profil, in functie de produsul dorit, spre achizitie“, mai spune directorul evomag.ro, Mihai Patrascu. Cele mai multe site-uri inscrise au fost anul trecut din categoria „bloguri“, dar si cele de afaceri si divertisment. „In topul noilor inscrisi in 2009 in trafic.ro, primele in statistici sunt blogurile - peste 3.200, ceea ce reconfirma evolutia impresionanta a blogosferei in Romania - dupa care urmeaza site-urile de afaceri si cele de divertisment“, completeaza reprezentantul trafic.ro.
Interes crescut pentru functionalitati si statistici
In ceea ce priveste profilul clientilor trafic.ro, Ionut Tudor spune ca s-a observat anul trecut un interes crescut pentru functionalitati si statisticile furnizate de sistemul de monitorizare. „Daca inainte utilizatorii se multumeau sa afle ce pozitie ocupa in clasament, acum analizeaza cu instrumentele trafic.ro comportamentul vizitatorilor, tendintele si modul in care isi pot imbunatati site-ul. Un exemplu il constituie si participarea de peste 2.000 de site-uri la fiecare dintre cele doua campanii de studii demografice trafic.ro“, spune Tudor. Acesta a precizat ca anul trecut compania a introdus o taxa de inscriere de 10 euro/an, iar banii stransi sunt folositi pentru investitii in dezvoltarea sistemului de monitorizare. Managerul considera ca anul acesta este posibil ca aceia care aleg un sistem de monitorizare a traficului sa fie mai atenti la raportul costuri-beneficii pe care acesta il ofera. „Credem ca atat agentiile, regiile, publisherii, cat si site-urile vor face o analiza serioasa a raportului costuri/ beneficii pe care le presupune prezenta in SATI versus trafic.ro sau oricare alt serviciu similar“, spune Tudor. Acesta a adaugat ca trafic.ro nu urmareste sa atraga clientii pierduti in favoarea Sati.ro (Studiul de Audienta si Trafic Internet). „Prioritatea la trafic.ro este sa dezvoltam noi solutii de web analitycs performante in interesul tuturor clientilor nostri, indiferent daca acestia sunt tineri antreprenori sau mari publisheri“, a mai spus Ionut Tudor. Pe segmentul publicitatii on-line, Tudor se asteapta ca o crestere sa vina din faptul ca unele companii care nu au fost prezente pe internet se vor orienta catre comunicarea mesajelor prin acest canal. „Este evident ca primul trimestru nu va fi foarte usor pentru nimeni, fie on-line sau offline. Chiar daca in 2010 nu mai avem nicio campanie electorala care sa mai aduca o gura de aer proaspat pentru publicitate, ne asteptam ca acele companii care nu au exploatat internetul suficient sa-si indrepte cu precadere atentia catre acest mediu“, completeaza Ionut Tudor.
sursa: financiarul
0 comentarii
Trimiteți un comentariu